close
『Maybe we accept the dream has become a nightmare.
We tell ourselves that reality is better.
We convince ourselves it's better that we never dream at all.
But, the strongest of us, the most determined of us,
holds on to the dream or we find ourselves faced with a fresh dream we never considered.
We wake to find ourselves, against all odds, feeling hopeful.
And, if we're lucky, we realize in the face of everything,
in the face of life the true dream is being able to dream at all.』
-《Grey's Anatomy》


我不是某天一覺醒來發現我26歲了...
在24歲那年我察覺到25歲的老化...
在25歲那年我自覺不再年輕....
歲月好像說著,你再也不能做著美麗的夢了.....
天馬行空的想像總帶我飛越世界,飛越人...
飛越的同時似乎也背道而馳的離自己越來越遠...
總得看清楚,現實的自己,是拖著無法負擔慢慢向前...
有時候,我會羨慕不同的人生點;有時候,我躍變成那羨慕的人生點.
一前一後的拉鋸,一天又過了一天.一年過了一年..
直到現在,我望著努力向前的每個人...
卻無法自己說服自己,最差也不過就這樣如此而已....



總是這樣.. 看的書太多 電影太多
眼淚也太多了....

28 我和我的分界線 還有那顆長不大的心...
the true dream is being able to dream at all
arrow
arrow
    全站熱搜

    gladyslee520 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()